Rapporter
Här finns samtliga rapporter från Koncernkontorets analysavdelningar
(enhet samhällsanalys och enhet regional vårdanalys) samlade. Rapporterna är sök-, filtrerings och sorteringsbara.
Rapportlista
-
Patientens upplevelser av primärvården 2023
Resultat från Nationella Patientenkätens primärvårdsundersökning åren 2015-2023.
-
Hälso- och sjukvårdsbarometern 2023 - Befolkningens uppfattning om hälso- och sjukvården i VGR
Resultat från Hälso- och sjukvårdsbarometern 2016-2023.
-
Patientens upplevelse av den specialiserade öppen- och slutenvården i VGR 2023
Rapporten redovisar resultat från öppen- och slutenvårdsundersökning år 2023 Rapporten innehåller diagram, analys av svarsfrekvenser, dimensionspoäng per dimension i riket, region och förvaltningar.
-
Patientnämnderna 2022 - Klagomål och Stödpersonsverksamhet
Rapporten beskriver patienternas klagomål som togs emot av patientnämnderna samt personstödsverksamheten. Patientnämnderna tog emot sammanlagt 5013 klagomål under 2022.
-
Patientens upplevelse av primärvården 2015-2022
Resultat från Nationella Patientenkätens primärvårdsundersökning åren 2015-2022.
-
Hälso- och sjukvårdsbarometern 2022. VGR-perspektiv - Befolkningens uppfattning om hälso- och sjukvården i Västra Götaland
Resultat från Hälso- och sjukvårdsbarometern 2016-2022.
-
Patientens upplevelse av primärvården 2015-2021
I primärvårdsundersökningen 2021 minskade andelen positiva svar jämfört med året innan. Respekt och bemötande är dimensionen med flest positiva svar.
-
Hälso- och sjukvårdsbarometern 2021. VGR-perspektiv. Befolkningens uppfattning om hälso- och sjukvården i Västra Götaland.
Hälso- och sjukvårdsbarometern 2021. VGR-perspektiv.
-
Upplevelser av öppen- och slutenvård 2021 - VGR
Rapporten redovisar resultat från öppen- och slutenvårdsmätning år 2021. Mätningen genomförs vartannat år i hela landet.
-
Verksamhetsanalys 2020 - Uppfattning om vården
Verksamhetsanalys 2020